برنج

۵ راه تشخیص برنج پلاستیکی

برنج پلاستیکی

شاید شما قبلا از برنج پلاستیکی مصرف کرده باشید و ندانید ! باور کنید ممکن است حقیقت داشته باشد ! کشور محبوب ما چین ! سالانه نزدیک به ۲۰۰ تن برنج پلاستیکی تولید میکند ، خاطر نشان باید کرد که چین تنها کشور تولید کننده این نوع برنج نیست ، کشور محبوب دیگرمان هند نیز به تولید این نوع برنج پرداخته و در بازار کشور ما نیز موجود است . این نوع برنج از ترکیب پلاستیک و نشاسته سیب زمینی تولید میشود و به شدت برای سلامتی انسان مضر است . به این برنج رایحه برنج افزوده میشود تا بوی خوشایندی بدهد و کار تشخیص را سخت کند . اما با ترفندهایی میتوان متوجه شد آیا برنج واقعی است یا پلاستیکی؟

[aparat id=”Cr4Vs”]

آب

مقداری برنج را در آب بریزید و هم بزنید اگر رنگ آب شیری رنگ شد و همچنین دانه های برنج روی سطح آب نیامدند برنج واقعی است ، زیرا برنج اگر از نوع پلاستیکی باشد ، سبک بوده و روی سطح آب قرار میگیرد .

آرد

برنج واقعی بعد از کوبیده شدت تبدیل به آرد میشود اما برنج پلاستیکی با توجه به جنسی که دارد ، بعد از کوبیده شدن تغییر حالت میدهد و حتی در مواردی درون هسته برنج زرد رنگ است .

آتش

برنج واقعی نمیسوزد اما اگر برنج پلاستیکی را در معرض آتش بگذارید بدلیل ساختار مشتعلش ، شروع به سوختن میکند .

کپک

برنج را بپزید و درون ظرف در بسته ای چند روزی به حال خود بگذارید اگر کپک زد نشانه ارگانیک بودن و طبیعی بودن برنج است

آلرژی و برنج پلاستیکی

برنج پلاستیکی در مواردی ایجاد حساسیت روی سطح زبان میکند ، این نوع حساسیت به شکل دانه های ریزی روی سطح پوست است .

از نظر ایرانیها هیچ برنجی ، جای برنج ایرانی را نمیگیرد ُ برخی نیز معتقدند بهترین برنج ممکن فقط برنج هاشمی است ، زیرا ظعم و بوی بسیار مطبوعی دارد ، از رده برنج های بسیار سالم است .

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *