برنج

جشنواره برنج از ژاپن تا سیاهکل

جشنواره-برنج

در ژاپن پس از برداشت برنج سالیانه جشنی برگزار میشود . پس از برداشت برنح مقدار زیادی کاه باقی میماند . هنرمندان محلی از این باقیمانده مجسمه های زیبای غول پیکری میسازند . این جشنواره معمولا در ۳۱ آگوست هر سال برگزار میشود .شلوغترین و بهترین این جشنها در شهرهای  کاگاوا و نیگاتا برگزار می شوند .و این جشن گردشگران زیادی را به خود جذب میکند .

جشنواره شکرانه برنج

چند سالی است در سیاهکل جشنواره برنج برگزار میشود . جشنواره ای جهت زنده نگه داشتن و معرفی آداب و رسوم مردم گیلان .

بهرام ابراهیم پور هنرمند گیلانی است . او در جوانی با کاه و چوب برای کودکان اقوام عروسک هایی میساخت و به آن ها هدیه میکرد . او کم کم به هنر پیکره تراشی با چوب علاقه مند شد و آثاری در این هنر خلق کرد .

در جشنواره برنج او مجسمه های غول پیکری از کاه و چوب خلق کردند . اسب و لاک پشت ، ملخ و گراز آثاری بودند که در این جشنواره آفریده شده . او هدف از خلق این آثار را استفاده مفید از.

پسماند و زیبا سازیکرده شهر میداند . او در سال 97 که سال سگ بوده مجسمه غول پیکر سگی را از چوب و کاه خلق کرد و در کنار بزرگترین سفره هفت سین کاهی که در ورودی شهر پهن شده است . او تمام سین های این هفت سین را با کاه و چوب تولید کرده است . اگر در هر روستایی چنین جشنهایی برگزار شود چقدر زیبا خواهد بود . امیدوارم روزی برسد کشاورزان پس از برداشت قلبا خوشحال باشند و لذت ببرند . در برنج شمالی میتوانید برای کسب اطلاع از بازار برنج به صفحه ی قیمت روز برنج مراجعه بفرمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *