برنج

خرید و قیمت انواع قطعات دستگاه بیلر (دستگاه پرس علوفه)

سال ها قبل پدران و پدر بزرگان ما برای کار بر روی زمین با مشکلات زیادی روبرو بودند. شخم زدن، درو کردن، پاک کردن محصولات و بسته بندی آن‌ها از کارهایی بودند که همگی بلا استثنا با دست انجام می‌شدند و باید چندین نفر بر روی زمین کار می‌کردند. در این بین اما این کارها بسیار وقت‌گیر بودند و باید از نیروی انسانی زیادی در انجام آن‌ها استفاده می‌شد، در غیر این صورت ضررهای زیادی گریبان گیر آنان می‌شد. همچون گذشت زمان مناسب کاشت، برداشت دیرهنگام و خرابی محصولات و… . اما امروزه تکنولوژی به کمک ما آمده، به صورتی که در هر یک از مراحل کاشت و داشت و برداشت می‌توان از انواع مختلف دستگاه‌ها و تجهیزات استفاده کرد. از یکی از این دستگاه‌ها، می‌توان به بیلر اشاره کرد.

خرید و قیمت انواع قطعات دستگاه بیلر (دستگاه پرس علوفه)

در زبان انگلیسی، به توده ای از کاغذ، پوشال گندم یا علوفه بِیْل (Bale) گفته می‌شود که توسط کشاورزان و یا توسط دستگاه ها و ماشین آلاتی به نام بیلر (Baler) فشرده شده و در اشکالی چون مربع، مستطیل و یا دایره بسته بندی می‌شوند. در واقع دستگاهی که این مواد را بسته‌بندی می‌کند، بیلر نام دارد.

بیلر یا بسته بند کن، کاه و یونجه و علوفه خشک را جمع آوری و آن را به صورت بسته هایی در وزن و اندازه یکنواخت فشرده می‌کند. این دستگاه سپس دور بسته ها را با سیم و یا نخی که به آن نخ بیلر گفته‌ می‌شود بسته بندی کرده و در نهایت بسته های آماده شده از بخش پشتی دستگاه به زمین رها می‌شوند.

این نوع علوفه بسته‌ بندی شده را می‌توان به روش‌های مختلفی و به سادگی انبار کرد. علوفه های حاصل از این فرآیند، از مهمترین نوع علوفه خشک در بازار تجارتی به شمار می روند.

 

بیلر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

از بیلر بیشتر برای تهيه علوفۀ خشک به کار می‌رود. اما در کنار آن بسیاری از اوقات نیز برای بسته بندی بقایای گياهی همچون كاه و كلش و غلات ريز نیز استفاده می شود. بيلرها را به طور کلی می‌توان در دو نوع مختلف تهیه کرد. برخی از آن ها کوچک بوده و بسته های كوچک مكعبی شكلی با وزن كمتر از 25 كيلوگرم درست می‌کنند، در حالی بعضی دیگر از آن‌ها بسته هايی بزرگ به شکل مكعب يا استوانه شكل ایجاد می‌کنند كه وزن‌شان نیز تقریبا به 750 كيلوگرم می‌رسد.

به طور معمول دستگاه بیلر یا پرس علوفه، هر ساعت 8 الی 10 تن علوفه را بسته بندی می کند که این بسته ها نیز خود بین 15 تا 25 کیلوگرم وزن دارند.

 

انواع بیلر

به طور کلی بيلرها به صورت نیمه هیدرولیک موجود هستند و کاربرد فراوانی نیز در زراعت و بسته بندی علوفه دارند. بیلرها با توجه به آن که علوفه بسته بندی شده را با تراکم کم یا متوسط یا زیاد پرس نمایند، به سه دسته تقسیم خواهد شد‌:

  1. بیلر با تراکم کم 50 تا 100 کیلوگرم در متر مکعب
  2. بیلر با تراکم متوسط 100 تا 150 کیلوگرم در متر مکعب
  3. بیلر با تراکم زیاد از 150 کیلوگرم درمتر مکعب به بالا

بااین حال دقت داشته باشید ماشین آلات پرس علوفه با تراکم کم و متوسط در حقیقت یک دستگاه هستند که می‌توان درجه آن‌ها را تنظیم کرده و آن‌ها را با تراکم کم و یا متوسط بسته بندی نمود.

انواع بیلر

به طور کلی بخش پرس کننده بیلرها، از یک جعبه فولادی با عرض 50 و ارتفاع 40 سانتی‌متر با طولی حدودا 2 تا 3 متر تشکیل شده است. در این بخش از سیلندر، یک پیستون در یک دقیقه حدود 50 تا 90 بار رفت و آمد کرده و علوفه ها را به شکل مکعب مستطیل در می آورد. اضافات علوفه ها به واسطه کاردهائی زده می‌شود تا بسته علوفه شکل کامل هندسی و منظمی به خود بگیرد.

همچنین از یک چرخ طیار نیز که در دقیقه 350 تا 500 دور می‌زند، برای خنثی کردن ضربات پیستون در بیلر استفاده می‌گردد و علوفه با نخ و یا با سیم بسته می شود. دامپروران اغلب علوفه هایی را که با نخ بسته بندی می شوند، قبول دارند، دامپرورها چرا که گاهی اوقات امکان دارد در زمان باز کردن بسته های علوفه، قطعه ای از سیم نیز داخل آن باقی بماند و دام آن را خورده و دچار ناراحتی شود.

انواع کوچک‌تر بیلر یا مینی بیلر را می‌توان برای جمع آوری کاه و کلش گندم، جو و برنج در مزارع استان‌های شمالی کشور به کار برد‌؛ چرا که به دلیل وجود تراکتورهای کوچک، باریک بودن راه های بین زمینی و کوچک بودن زمین‌ها امکان استفاده از بسته بند معمولی وجود ندارد. از این رو با استفاده از این دستگاه، شما دیگر نیازی به آتش زدن بقایا که منبع غذائی مناسبی برای دام هستند، نخواهید داشت.

در کنار آن با استفاده از مینی بیلرها می‌توانید علوفه کاشته شده در باغات و فواصل بین درختان را نیز جمع آوری کنید. این امر به علت محدودیت فاصله بوده و نمی توان از بسته بند معمولی برای آن استفاده کرد. علاوه بر این پس از هرس کردن باغات نیز می توان از این دستگاه را برای جمع آوری سر شاخه های قطع شده درختان به کار گرفت.

تصمیم دارید تا برای ماشین نشاکار خود، قطعات جایگزین بخرید، کیفیت را با قیمتی مناسب از ما دریافت کنید. ما قطعات دستگاه های نشاکاری همچون دایدونگ، کبوتا و… را با قیمتی مناسب و تضمین کیفیت در اختیار شما قرار خواهیم داد.

 

تاريخچه ساخت و کاربرد بیلر

تاریخچه استفاده از بیل به سال ۱۸۱۳ برمی گردد و در آن زمان به صورت کاملا ابتدایی ثابت در کنار مزرعه کار گذاشته شده و سپس علوفه ها و کاه و کلش ها توسط کارگران در آن ریخته می‌شد.

تاریخچه ساخت و کاربرد بیلر

همچنین دستگاه توان لازم برای پرس بسته‌ها را از نیروی حرکتی کارگران تامین می کرد تا زمانی که در سال ۱۹۲۰ تیلرهای ثابت پیشرفته تر و مجهزتری به بازار وارد شدند که با وجود مزایای فراوان، اما به کارگران زیادی نیاز داشتند و همچنین فاقد مکانیسم گره زن بودند. به نحوی که برای پیچیدن هر سیم به دور بسته به دو نفر کارگر مجزا نیاز بود.

در نهایت در دهه ۱۹۳۰ میلادی بیلرهایی ساخته و به بازار عرضه شدند که در کنار داشتن دستگاه گره زن برای نخ، به مکانیسم های تاب دادن در بخش جلویی خود نیز دستگاه جمع کن علوفه مجهز بودند.

این بیلر ها در طی مزرعه کشیده شده، علوفه و کاه و کلش را جمع آوری کرده و به صورت اتوماتیک آن را بسته بندی می کردند. نخستین بیلر خودرو نیز در سال ۱۹۵۸ ساخته شد.

 

مزایای استفاده از بیلر

  • صرفه جویی در زمان و هزینه
  • قابلیت نگه داری طولانی مدت علوفه در انبار
  • حفظ ارزش غذایی علوفه، حفظ رطوبت و کیفیت آن
  • دقت بالا در بسته‌بندی و کاهش ضایعات
  • عدم نیاز به سوزاندن زمین پس از برداشت محصول
  • سرعت بالا جمع آوری و حمل ونقل
  • سهولت جمع‌آوری علوفه از مزرعه

مزایای بسته بندی استوانه‌ای بیلر نسبت به مکعبی

بسیاری از ما بسته بندی کاه، علوفه و کلش و غیره را به صورت مکعبی دیده‌ایم، اما یک نوع جدید از بسته بندی که با دستگاه بیشتر انجام می شود، به شکل استوانه است. این نحوه جدید بسته بندی نسبت به روش بسته بندی مکعبی قابلیت ها و مزایای بسیاری دارد. از این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بلند و پائین کردن و یا جا به جا کردن بسته های استوانه ای با دستگاه بلند کن خودگردان یا لیفتراک راحت تر بوده و در کنار آن موجب صرفه جویی در هزینه و دستمزدها نیز می‌شود.

در صورتی که پس از عمل بسته بندی، بارندگی شود، آب به درون بسته استوانه ای نفوذ خواهد کرد، در شرایطی که بسته‌های مکعبی به علت فشردگی زیادی که دارند، آب نمی‌تواند به راحتی در آن‌ها نفوذ کند.

یکی از اصلی ترین قاعده مدیریت مزارع، خروج هر چه سریع تر بسته‌های علوفه، کاه و کش از مزرعه است؛ چرا که بتوان در فضای زیر بسته ها امکان رشد سریع‌تری داشته باشیم و زمین را برای کشت بعدی آماده نماییم. بر همین اساس، بسته های استوانه ای به دلیل جابه‌جایی راحت تر، این مزیت را دارند.

با توجه شکل خاص بسته های استوانه ای شکل، می توان آن‌ها را در فضایی باز قرار داد و در صورتی که این زمان برای مدت طولانی باشد، می‌توان آن را در انبار قرار داد.

حجم بسته بندی استوانه ای بسیار بزرگتر است و تقریبا معادل با 30 بسته مکعبی خواهد بود. از این رو لذا حمل و نقل آن بسیار به صرفه تر است.

نکات مهم پیش از استفاده از دستگاه بیلر

پیش از شروع عملیات بسته بندی کاه و علوفه با دستگاه بیلر، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱) ابتدا موارد ایمنی گفته شده در دفترچه راهنمای دستگاه بیلر خود را به دقت مطالعه نمایید و تمامی علائم روی دستگاه را به خاطر بسپارید.

۲) توجه کنید که این دستگاه به عنوان نقلیه طراحی نشده است.

۳) در زمان کار، حفاظ ها را در جای خود نصب نمایید.

۴) برای جلوگیری از هر گونه سانحه و یا حادثه‌ای از لباس های مخصوص استفاده نکنید.

۵) علاوه بر این، برای جلوگیری از کاهش حس شنوایی در زمان کار با دستگاه بیلر، از گوشی ایمنی استفاده کنید.

۶) در زمان کار، از دست زدن به واحد گره زن در موقع کار خودداری نمایید.

۷) در زمان کار، به هیچ عنوان به نخ‌ها، کانال خروجی مواد و دهانه ورودی دست نزنید.

۸) در زمان جا به جایی و کشیدن دستگاه، توجه داشته باشید که سرعت تراکتور نباید از 25 کیلومتر در ساعت بیشتر باشد.

۹) در زمان روشن بودن بیلر، برای بازدید از محورهای انتقال نیرو در فاصله ای مطمئن بایستید و سپس کار بازرسی را انجام دهید.

۱۰) برای عبور از جاده‌ها از چراغ‌ها و علائم خطر مناسب استفاده کرده و دقت کنید که شبرنگ دستگاه نیز همواره سالم و تمیز باشد.

 

مراحل راه اندازی اوليـه دستگاه بیلر

– ابتدا بازدید های اولیه را پیش از كار ماشين انجام دهيد.

– وسایل و اشیای متفرقه را از داخل دستگاه خارج نمایید.

– درپوش و حفاظ های دستگاه بیلر را چک کرده و دقت کنید که هر یک در جای خود قرار داشته باشند.

– بسته بند را با نخ مناسب، نخ كنيد.

– پس از آن که بیلر را به تراکتور متصل کردید، بردارنده دستگاه را در وضعيت كار قرار داده و ارتفاع آن را تنظيم نمایید.

– غربی شروع به کار گاردان بیلر، محور انتقال نیرو را در وضعيت موتور گرد، قرار دهید.

– در سه مرحله و به آرامی، دور موتور تراکتور را برای رسیدن به دور مناسب محور انتقال توان (540 یا 1000دور در دقیقه) افزایش دهید.

– به بررسی عملكرد سوزن‌ها و واحد گره زن بپردازید. برای این کار، كالچ گره زن و تغذيه دستی ماشين را آزاد نمایید.

– برای توقف کار دستگاه بیلر، محور انتقال توان تراکتور را در حالت خالص قرار دهید.

بسیاری از کشاورزان و شالیکاران پرتلاش ما در شمال کشور، از دستگاه بیلر استفاده می‌کنند، تا این محصول بی نظیر و چوش عطر و بو یعنی برنج شمالی به راحتی در دسترس ما قرار بگیرد. ما در فروشگاه‌ برنج شمالی برنج اصل شمالی را بدون هیچ واسطه‌ای با قیمتی فوق‌العاده در دسترس شما قرار داده‌ایم. برنج های شمالی با قیمت‌های استثنایی را از دست ندهید.

 

بخش‌های مختلف بیلر

برای آشنایی با بیلر بهتر است تا ابتدا با بخش های مختلف آن و نحوه عملکرد آن‌ها آشنا شویم:

بخش های مختلف بیلر

  • واحد بردارنده بیلر

این بخش در واقع علوفه و یا کاه و کلش نوار شده را از روی زمین برداشته بالا برده و به سکوی هدایت تحویل می دهد. واحد بردارنده استوانه ای شکل است و از چهار ردیف انگشتی فنردار تشکیل شده است. این انگشتی ها در زمان حرکت دورانی نوار علوفه را به آهستگی بلند کرده و آن‌ها را به سوی واحد هدایت از بالای تسمه‌های راهنما می برند.

زمانی که انگشتی ها به بالای بردارنده می‌رسند، از علوفه ها جدا شده، به طرف پایین رفته و مجدداً برای برداشتن و بلند کردن بخش دیگری از نوار علوفه آماده می‌شوند.

همچنین در بالای استوانه بردارنده ی یک تسمه راهنمای محصول که حالتی شناوری دارد قرار گرفته و نمی گذارد تا علوفه به طرف بالا پرتاب شوند.

دقت داشته باشید که ارتفاع بر دارنده باید نسبت به زمین به اندازه استاندارد باشد. در صورتی که زیاد شود علوفه بر روی زمین مانده و در صورتی که کم شود، موجب ورود خاک و شن به داخل بیلر و آسیب دیدن انگشتی ها خواهد شد.

به همین جهت بهتر است تا فاصله آن از زمین تقریباً یک سانتی متر باشد. با این حال در برخی از بیلر ها می‌توان به طور خودکار بردارنده را با سیم و یا پیچ بالا و پایین کرد.

 

  • واحد هدایت علوفه (تغذیه) بیلر

علوفه ها و کاه‌ها پس از هدایت بردارنده از زیر راهنما، به بخش سکوی تغذیه رسیده و از آنجا با کمک چنگال ها و یا استوانه ای مارپیچی به محفظه تراکم هدایت می شوند.

 

  • واحد تراکم علوفه بیلر

نوارهای علوفه که بر روی سطح زمین جمع شده‌اند، به کمک هدایت کننده ها به داخل محفظه تراکم وارد شده و توسط پیستون فشرده خواهند شد. در واقع هر بار که پیستون به درون ابتدای مسیر حرکت و قدرت می‌رود، مقداری علوفه نیز از داخل محفظه خارج شده و پیستون با حرکت خود به سمت عقب، علوفه های جدید را بر روی علوفه های قبلی فشار می دهد.

این عملکرد تا زمان هدایت علوفه به داخل محفظه تراکم و فشرده سازی آن تا جای ادامه می یابد که بسته به اندازه دلخواه و تنظیم شده برسد. فشردگی بسته را می توان با تغییر فشار فنر و تیرک های فشار دهنده پایینی و بالایی محفظه بسته بندی تغییر داد. واحد تراکم مجموعه‌ای متشکل از یک پیستون و یک محفظه بسته بندی است.

 

  • واحد نخ بندی علوفه بیلر

پس از فشرده سازی کاه و کلش و علوفه ها حال نوبت به نخ بندی و بسته بندی این بسته می‌رسد تا از هم نباشد و بسته بندی منظمی داشته باشد. واحد نرخ بندی خود دارای یک چرخ ستاره‌ای یا چرخ اندازه گیری طول بسته دو گره زن و دو سوزن می باشد. نخ بندی بسته‌های کاه و علوفه در زمان تکمیل بسته بندی انجام می گردد.

به عبارت دیگر زمانی که بسته در داخل محفظه تراکم به سمت عقب حرکت می کند و فشرده می شود، پره های ستاره ای به درون بسته نفوذ کرده و از همان ‌جا چرخ‌های ستاره‌ای با جابجایی بسته می چرخند. به نحوی که پس از شکل گیری بسته، نخی که يک سر آن در گره زن و سر ديگر آن از سوراخ سوزن می‌گذرد، سه طرف بسته را پوشش می‌دهد.

با حرکت کردن بخش معینی از بسته به سمت پشت دستگاه بیلر، چرخ ستاره ای به کمک بازوی آزاد کن کالچ آمده و دستگاه گره زن را آزاد می‌کند، به طوری که با فعالیت دستگاه گره زن به همراه حرکت پیستون علوفه در طی حرکت به سمت عقب به طور کامل فشرده می‌شود.

به طور معمول در دستگاه بیلر دو گره زن وجود دارد که در بالای محفظه بسته بندی قرار می گیرند و به طور همزمان دو گره را ایجاد می‌کنند.

تمامی این مراحل در هر مرتبه که یک بسته از محفظه بسته بندی عبور می‌کند، تکرار خواهد شد تا در نهایت بسته از روی بخش عقب یا ناودانی بسته بندی عبور کرده و بارگیری شود یا بر روی زمین افتد.

 

  • شاسی، بدنه و چرخ های بیلر

یکی از بخش‌های اصلی دستگاه بیلر شاسی است که از قاب فولادی تشکیل شده و بر روی دوچرخ قرار گرفته و تمامی قطعات دستگاه بر روی آن نصب می‌شوند.

 

  • واحد انتقال قدرت بیلر

واحد انتقال قدرت یا مالبند توان و انرژی مورد نیاز بیلر را تأمین می کند. در واقع انرژی و قدرت مورد نیاز از محور انتقال نیروی تراکتور به کمک یک محور گاردان و کالچ ایمنی به بیلر منتقل می‌شود. این توان توسط چرخ لنگری یا چرخ طیار به حالت یکنواخت درمی‌آید.

به طور کلی این توان چرخ لنگر به جعبه دنده توسط پین برشی منتقل شده و از آنجا به سه مسیر جداگانه تقسیم می‌شود ‏این سه مسیر به شرح زیر هستند:

مسیر واحد تراکم: توان به کمک میل لنگ و دسته پیستون به حالت رفت و برگشت به پیستون تراکم منتقل می‌شود.

مسیر واحد نخ بندی و هدایت: توان به واسطه محور و چرخ دنده مخروطی و چرخ زنجیر به واحد هدایت و چنگال‌ها یا استوانه مارپیچی هدایت و از طریق يک گاردان به واحد نخ بندی منتقل می‌گردد.

مسیر واحد بردارنده: همچنین توان از طریق زنجیر حرکت به چرخ زنجیر متصل به گاردان و سپس به کمک کالچ ایمنی به محور اصلی انگشتی ها انتقال می‌یابد.

 

نخ كردن بیلر

توجه داشته باشید که نخ کردن بیلر از اهمیت زیادی برخوردار است و در ایجاد و نگهداری بسته های علوفه یا کاه بسیار اهمیت دارد. برای نخ کردن بیلر از نخ های نایلونی که از تابیدن الیاف نایلون ایجاد شده‌اند و یا نخ های لیفی که از تابیدن الیاف گیاهی چون سیسل و کنف ایجاد شده‌اند، استفاده می گردد.

یکی از نکات بسیار مهمی که در بسته‌بندی با بیلر باید به آن توجه کنید، کشش نخ است. در صورتی که فشار نخ زیاد باشد، نخ پاره شده و در صورتی که کم باشد، بسته شل خواهد شد. از این رو شما می‌توانید برای تنظیم فشردگی بسته‌ها، از پیچ های لنگی که در انتهای فضای بیلر و در بیرون آن قرار دارند کمک بگیرید و دو ناودانی را به هم نزدیک و یا دور کنید. همچنین می‌توان طول بسته را نیز با استفاده از چرخ ستاره ای که محل استقرار آن در ناودان است، تنظیم نمود.

 

اتصال و حمل و نقل بیلر

برای کار با بیلر باید آن را به یک تراکتور متناسب با قدرت بیلر وصل نمایید. توجه داشته باشید که اتصال بیلز به تراکتور نیز به مانند اتصال سایر ماشین های کششی است، اما باید برای حمل و نقل آن در جاده آن را در حالت حمل و نقل ارائه دهید تا هم عرض کمتری از جاده را اشغال کند و انتقال آن راحت تر گردد.

 

قطعات اصلی دستگاه بیلر

  • چنگک ها

چنگک ها وظیفه حرکت دادن نوارهای علوفه کاه را دارند و در زمانی که علوفه بیشتری در یک بخش از محفظه بسته بندی قرار بگیرد، میتوان با جابجا کردن انگشت های این چنگک ها بسته های خمیده را اصلاح کرده و صاف نمود.

  • گره زن

دستگاه بیلر به طور معمول دو دستگاه گره زن دارد که در بالای محفظه بسته بندی قرار می‌گیرند و به طور همزمان دو گره را ایجاد می‌کنند. از بخش‌های اصلی دستگاه گره زن می توان به مواردی همچون دیسک نخ، نخگیر، قالبگره زن، بازوی چاقو، گرهانداز و چاقو اشاره کرد.

  • پیستون تراکم

پیستون یک دیسک در حال حرکت محصور در یک سیلندر است که انرژی مورد نیاز دستگاه گره زن را در اختیار آن قرار می‌دهد. <br>

  • تسمه راهنما

تسمه راهنما در بالای استوانه‌ی بردارنده قرار دارد و از پرتاب شدن علوفه و کاه و کلش‌ها در زمان برداشتن آن‌ها جلوگیری می‌کند. این تسمه دارای حالتی شناوری نیز است.

  • چرخ لنگر(طیار)

یک دیسک تو پر و یا حلقه ای شكل است كه به حول محور اصلی و مركزی خود در دوران است. این چرخ قابلیت بالایی در ذخیره انرژی دارد، به همین جهت می‌توان از انرژی ذخیره شده در آن در دو مورد عمده مورد استفاده قرار داد. یكی از این موارد، توانایی آن در جبران كاهش لحظه ای انرژی در سیستم است که می‌تواند به دلایل گوناگونی رخ دهد.

چرخ لنگر

و مورد دیگر و البته مهم‌تر آن، بالانس حركات دورانی و یك نواخت سازی است که به دلیل وزن خود می‌تواند انجام دهد.

  • جعبه دنده

از جعبه دنده برای تنظیم سرعت بیلر استفاده می‌شود و می‌توان از آن بدون بالا بردن دور موتور و گشتاور، به سرعت دلخواه خود دست یافت. همچنین جعبه دنده در تنظیم جهت حرکت بیلر نیز اهمیت زیادی دارد.

  • چرخ ستاره ای

در زمان فشرده شدن بسته در درون محفظه تراکم، پره های ستاره‌ای به درون آن وارد شد و با جا به جایی بسته، چرخ ستاره ای نیز می‌چرخد تا در نهایت دور تا دور بسته کاملا بسته بندی شود. این چرخ همچنین از طریق بازوی آزاد کن کالچ، دستگاه گره زن را آزاد می‌نماید.

  • سیلندر تراکم

سیلندر یک بخش استوانه‌ای شکل موتور است که علوفه‌ها و ماه و کلش‌ها و قطعاتی چون پیستون در درون آن قرار گرفته و بالا و پایین می‌رود. همچنین عملیات گره زنی نیز در درون این محفظه انجام می‌گیرد.

  • جک هيدروليک

از جک هيدروليکی در برخی از بیلرها برای تنظيم ارتفاع استفاده می‌شود و می‌توان با شير هيدروليكی آن كه در دسترس راننده قرار دارد، بالا و پايين رفتن بردارنده را کنترل نمود.

قطعات اصلی دستگاه بیلر

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *