برنج

سبوس برنج چه فوایدی برای ما دارد ؟

سبوس برنج ایرانی

سبوس برنج چیست ؟

به پوست غله هایی مثل برنج و گندم عموما سبوس میگیویند ، بعد از شلتوک برنج ، پوست قهوه ای رنگ برنج را پوشانده که به آن سبوس برنج میگویند .

سبوس برنج منبع خوبی از ویتامین ها و املاح معدنی از جمله آهن، منگنز، فلوراید و ویتامینهای گروه B و E می باشد.

خواص غذایی سبوس برنج

باعث لاغری و کاهش وزن در شکم و پهلوها میشود . ویتامین B5 در سبوس برنج از سفید شدن و ریزش مو جلوگیری میکند . ویتامین E درون آن از چروکیدگی پوست جلوگیری میکند . برای کبد مفید است و خاصیت ضد سرطانی دارد .

 

روغن سبوس برنج

از سبوس روغنی به رنگ طلایی بدست می اید که بسیار روغن مرغوبی است و تا ۱۶۰ درجه فاسد نمیشود .

روغن سبوس دارای ویتامین B و E است که در تقویت موی سر بسیار مهم وضروری است . از این روغن در شامپو و صابون استفاده میشود .

[ult_animation_block animation=”wobble” animation_duration=”3″ animation_delay=”0″ animation_iteration_count=”1″]
سبوس برنج ایرانی
[/ult_animation_block]

عصاره سبوس برنج

از عصاره سبوس برنج در ساخت کرمهای آرایشی و بهداشتی استفاده میشود این کرمها خشکی و ترگ پوست را درمان میکنند . از دیگر مزایای این کرمها میتوان به جلوگیری از پیری پوست و جذب فرابنفش و بهبود گردش خون و همچنین تحریک رشد سلول های پوستی اشاره کرد .

درمان یبوست و بواسیر

از دیگر کاربردهای سبوس میتوان به درمان یبوست و بواسیر اشاره کرد . فیبر و الیافی که در سبوس وجود دارد ؛ بهترین درمان یبوست  سبوس از برنج شناخته شده است . همچنین رفع یبوست در انسان از بیماری هایی چون بواسیر جلوگیری میکند . سبوس از برنج را پزشکان به شدت برای افراد میانسال و سالمند توصیه میکنند زیرا سبوس باعث تمیزی دستگاه گواش میشود .

خوب کار کردن دستگه گاوارش از بیماریهای خطرناک جلوگیری میکند و سبوس با خواصی که در بهبود ساختار گوارشی انسان دارد باعث جلوگیری از عفونت دستگاه گوارشی در انسان میشود . از آنجا که برنج های خارجی ممکن است دارای آلودگی باشد پیسنهاد میشود حتما از سبوس برنج ایرانی خصوصا برنج هاشمی استفاده شود .

[aparat id=”nJS2u”]

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *