برنج

چگونه برنج خود را بدون واسطه بفروشیم؟

فروش برنج بدون واسطه در بورس کالا

امروزه دلالی و واسطه ‌گری را می‌توان در هر زمینه‌ای از نیازهای انسان مشاهده کرد. از توزیع خوراک و پوشاک گرفته تا خانه و مسکن. به طور کلی واسطه عاملی است که محصول را به صورت عمده از تولید کننده خریداری می‌کند و سپس آن را در اختیار مشتری قرار می‌دهد. اما این موضوع زمانی اهمیت دارد که پولی که به دست تولید کننده می‌رسد، در واقع بسیار جزئی‌تر از چیزی است که واسطه از مشتریان آن کالا دریافت می‌کند. این موضوع برای ما در بسیاری از موارد مخصوصا در بازار میوه کاملا مشهود است. از یکی از بازارهای پر رونقی که همواره نیز در کشورمان پابرجا است، می‌توان به بازار فروش برنج اشاره کرد. در این بین اما کشاورزان به اجبار و یا بنا به توافقاتی برنج خود را در اختیار تاجران و واسطه ‌ها قرار می‌دهند، راهکاری که چندان به سود آن‌ها نیست. ما در این مقاله به بررسی نحوه فروش برنج بدون واسطه می‌پردازیم و به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید برنج خود را خودتان بفروشید و سود حاصل از آن را نیز در جیب خودتان نگه دارید.

فروش برنج بدون واسطه

نحوه فروش برنج بدون واسطه

امروزه چنین می‌توان گفت که همه چیز در بستر اینترنت برای ما فراهم شده است. مسائلی که تا چند سال پیش غیرممکن و عجیب به نظر می‌رسیدند امروزه جزوی از زندگی ما شده‌اند. آموزش مجازی، خرید اینترنتی، حتی دوستان اینترنتی و… . در چنین موقعیتی هر کسب و کاری باید در اینترنت حضور داشته باشد تا بتواند در این دنیای پر از رقابت دوام آورده و به کار خود ادامه دهد.

فروش برنج بدون واسطه در اینترنت

از این رو شما برای هدف خود که فروش برنج بدون واسطه است، چاره‌ی دیگری ندارید جز آن که از اینترنت استفاده کنید. چرا که مشتریان به صورت نامحدود و از سراسر کشور به دنبال برنج خواهند گشت. برنجی که در خود کشور تولید شده و هیچ ناخالصی یا خرابی نداشته باشد و البته که از دست سودجویان و واسطه ها نیز در امان باشد.

شاید خودتان نیز تا به حال مشاهده کرده باشید که برخی از تجار و بازاریان، برنج را به اصطلاح «قاطی» و به صورت ترکیبی از چند برنج مختلف و حتی هندی و پاکستانی به دست مشتریان می‌دهند. در چنین موقعیتی، مشتری به دنبال تولیدکننده ای است که مورد اعتماد باشد و بتواند خیال او را از بابت کیفیت تأمین نماید.

حال زمان شما است تا دیگر برنج باارزش خود را به دست دلالان نسپارید و خود بتوانید از ثمره تلاشتان بهره ببرید. اما به راستی چگونه می‌توانیم برنج خود را در اینترنت بفروشیم؟

برای فروش برنج بدون واسطه در اینترنت چند روش مختلف وجود دارد. این روش‌ها عبارت‌اند از:

1) فروش برنج در فروشگاه‌های اینترنتی

2) فروش برنج در بورس کالا

3) فروش برنج با تأسیس فروشگاه اینترنتی

 

فروش برنج بدون واسطه در فروشگاه‌های اینترنتی

یکی از ساده‌ترین روش‌های ممکن برای فروش برنج بدون واسطه، استفاده از فروشگاه‌های اینترنتی است. شما می‌توانید با کمی جست و جو در اینترنت به راحتی این بازارها و فروشگاه‌های اینترنتی را پیدا کنید. سپس در آن‌ها عضو شده و برنج های خود را برای فروش ثبت و آگهی نمایید و درباره‌ی آن‌ها توضیح دهید.

فروش برنج بدون واسطه در فروشگاه‌های اینترنتی

پس از انجام این کار تنها باید صبر کنید تا خریداران با شما تماس بگیرند.

این روش بسیار ساده، راحت و آسان است و هزینه‌ی زیادی را نیز برای شما ایجاد نمی‌کند. همچنین هم رضایت مشتریان و هم تولید کنندگان را در پی دارد.

 

فروش برنج بدون واسطه در بورس کالا

یکی از روش‌های جدیدی که می‌توانید با آن برنج خود را بدون واسطه بفروشید، ارائه‌ی برنج در بورس کالا است. شما می‌توانید پس از برداشت محصول خود آن را به طور مستقیم و از طریق انبار مورد پذیرش بورس کالا به فروش برسانید. این بازار بسیار گسترده است و هر یک از سهام‌داران که کد بورسی (کد معاملاتی سهام) دارند، می‌توانند به مانند گواهی سپرده کالایی سایر محصولات و همچون سهام، اقدام به خرید و فروش گواهی سپرده کالایی برنج نمایند. از این رو این بازار بسیار برای شما به صرفه خواهد بود و امکان معامله آن برای تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی فراهم است و تمامی نهادها، فروشگاه‌های بزرگ و سازمان‌ها قادر به خرید از این بازار هستند.

فروش برنج بدون واسطه در بورس کالا

در واقع در این بازار و با وجود مشتریان گسترده شما خواهید توانست تا به سودآوری بالاتری نسبت به قبل دست یابید.

 

فروش برنج بدون واسطه با تأسیس فروشگاه اینترنتی

یکی دیگر از راه‌های فروش برنج بدون واسطه آن است که خودتان یک فروشگاه اینترنتی تأسیس کنید و در آن برنج‌های خود را به فروش بگذارید. در واقع امروزه فروشگاه‌های آنلاین بسیار پر رونق تر هستند و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا به جای مراجعه به مغازه‌ها و صرفه جویی در مصرف هزینه‌های خود همچون رفت و آمد از این فروشگاه‌ها خرید نمایند.

علاوه بر این فروشگاه‌های اینترنتی برنج را با قیمت و کیفیت به مراتب بهتری نسبت به بیرون عرضه می‌کنند. علاوه بر این شما می‌توانید در این فروشگاه، رضایت مشتریان قبلی خود را نیز نشان دهید و به این ترتیب دیگر کاربران را تشویق به خرید از خود نمایید.

فروش برنج بدون واسطه با تاسيس فروشگاه اینترنتی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید هم اکنون تجارت الکترونیک در سر تا سر دنیا بسیار رواج پیدا کرده و حتی در بسیاری از نقاط جهان همچون آمریکا، فروش اینترنتی برنج از فروش های حضوری و درب مغازه پیشی گرفته ‌است. همین این امر باعث شده تا بسیاری از تولید کنندگان و عرضه‌ کنندگان برنج در کنار توزیع فیزیکی محصول خود، از اینترنت نیز برای آن استفاده نمایند.

 

نحوه تأسیس فروشگاه اینترنتی برنج

یکی از ابزارهایی که به شما کمک می‌کند تا بتوانید برنج خود را به صورت مستقیم به دست فروشنده برسانید، فروشگاه اینترنتی برنج است. مشتریان نیز می‌توانند از طریق مشاهده صفحه، مشخصات نوع برنج مورد نظر خود را به صورت مجازی انتخاب نمایند و در آن‌ها جستجو کنند. همچنین محصولات شما را مشاهده و برای خرید آن از خود سایت اقدام کنند.

شما به عنوان فروشنده باید لیست قیمت برنج و مشخصات انواع برنج خود را در سایت قرار دهید تا خریداران نیز پس از مراجعه به این سایت و مطالعه مشخصات و ویژگی‌های آن‌ها، نسبت به ثبت سفارش و خرید از فروشگاه شما نمایند.

در مرحله بعدی شما باید به بررسی سفارشات پرداخته و پس از بررسی و تأیید نهایی، با توجه به نوع کالا و حجم و وزن آن توسط پیک موتوری، پست یا باربری به آدرس سفارش‌دهنده ارسال کنید و وجه کالا را به روش‌های مختلف پرداخت کند.

شما همچنین باید تمام تلاشتان را به کار گیرید تا در فروشگاه اینترنتی برنج خود، اعتماد مشتری را جلب نمایید تا بتوانید فروش موفقی داشته باشید. برای این کار سعی کنید تا محصولات باکیفیتی را در اختیار مشتریانتان قرار دهید.

همچنین باید تلاش کنید تا فروشگاه خود را به نحوی طراحی کنید که مشتریان در آن احساس راحتی کنند و به سادگی به آیتم‌های مورد نظر خود دسترسی داشته باشند. همچنین بهتر است تا به مسائل روز بپردازید و آن‌ها را با مشتریان خود در میان بگذارید. از این مسائل می‌توان به قیمت، انواع برنج های موجود در فروشگاه و… بپردازید.

 

مزایای ایجاد فروشگاه اینترنتی برنج

شما با تأسیس و تشکیل فروشگاه اینترنتی برنج، به مزیت‌های بسیار متعددی دست خواهید یافت. از این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی ۲۴ ساعته

یکی از مزایای ایجاد فروشگاه اینترنتی برنج آن است که امکان خرید را برای مشتریان در طی ۲۴ ساعت روز، ۷ روز هفته و ۳۶۵ روز سال تأمین خواهد کرد. در صورتی که هیچ یک از فروشگاه‌های حضوری نمی‌توانند چنین خدمتی را ارائه دهند. در واقع طراحی و ایجاد فروشگاه اینترنتی به خریدار اجازه خواهد داد تا به صورت آزاد و در هر زمانی که می خواهد خرید نماید.

  • عدم وجود واسطه‌ها

یکی از مهمترین مزایای چنین فروشگاهی آن است که دیگر واسطه‌ها در این بین حضور نخواهند داشت و سود این زحمت و ثمر در اختیار شما خواهد ماند. از طرفی دیگر مشتریان نیز با قیمت معقولانه‌تر و منصفانه تری برنج را خریداری خواهند کرد و در طی زمان به مشتریان دائمی شما بدل خواهند شد.

  • مقایسه قیمت ها

یکی دیگر از مزیت‌های بسیار مهم فروشگاه اینترنتی برنج آن است که کمک می‌کند تا خریدار قیمت‌ها را با قیمت واسطه‌ها در بیرون از فروشگاه مقایسه کند. به این ترتیب خواهند توانست تا مقرون به صرفه ترین فروشگاه اینترنتی را برای خرید محصول مورد نظر خود انتخاب نمایند.

  • صرفه جویی در زمان و هزینه

با این روش دیگر لازم نیست تا زمان خود را برای مراجعه به واسطه‌ها تلف کنید و همچنین هزینه‌های تبلیغات و آگهی نیز به کمترین میزان خود خواهد رسید. علاوه بر این مشتریان نیز با توجه به عدم مراجعه به محل فروشگاه و صرف انرژی و وقت از این روش استقبال می‌کنند.

  • بررسی موجودی کالاها 

در فروشگاه اینترنتی آنلاین شما می‌توانید یک حسابدار آنلاین نیز داشته باشید و با این روش بتوانید موجودی محصولات خود را مدیریت و کنترل نمایید و هیچ نکته‌ای را فراموش نکنید. چرا که تمامی موارد را می‌توانید در فروشگاه اینترنتی خود ثبت و ذخیره کنید و همواره به آن دسترسی داشته باشید.

شما می توانید انواع برنج خود را با مناسب ترین قیمت و بدون صرغ وقت و زمان زیاد در برنج شمالی به فروش برسانید. چرا که فروش عمده برنج در برنج شمالی برای تمامی نهادها، ارگان‌ها، فروشگاه‌ها و سازمان ها به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی انجام خواهد گرفت. امکان خرید عمده برنج و فروش بی واسطه قابلیتی است که ما فروشگاه برنج شمالی، برای شما ممکن خواهیم ساخت.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *