برنج

چگونه مثل رستوران برنج بپزیم؟

یکی از غذاهای اصلی ما ایرانی‌ها، برنج است. در واقع برنج ایرانی عضو ثابت و اصلی مهمانی‌های ما است و به دلیل پرکاربرد بودن می‌توان با آن غذاهای متنوعی را تهیه کرد. در این بین اما برنج رستورانی به دلیل ظاهر و طعم و بوی متفاوت و فوق‌العاده‌ای که دارد، به عنوان یک نوع طبخ عالی به شمار می‌رود.
برنج رستورانی مطمئنا زمانی می‌تواند غذایی خوش طعم و عالی باشد که برنج ایرانی باشد. برنج ایرانی در صورتی که به خوبی و با دقت پخت شود، شکل ظاهری عالی و طعمی منحصر به فرد خواهد گرفت. لیست به روز قیمت برنج‌های باکیفیت ایرانی را مشاهده کنید.

چگونه مثل رستوران برنج بپزیم؟

در رستوران‌ها، برنج را اغلب به صورت فوری پخت می‌کنند. به عنوان مثال شما نیز تصور کنید که مهمانی ناخوانده دارید و می‌خواهید تا در کوتاهترین زمان ممکن یک پلو مناسب با طعم و عطری عالی تهیه کنید. برای این کار می‌توانید از تکنیک سرآشپزهای ایرانی استفاده کنید که می‌توانند در مدتی کوتاه، برنجی بسیار عالی و با طعم و ظاهری خوب تهیه نمایند.

طرز تهیه و پخت برنج فوری

برای تهیه برنج فوری شما می‌توانید یکی از دو راهکار زیر را به کار بگیرید:

1) روش هایپر کلابز (کته) 
2) روش بخار پز (فوری) 

پخت برنج به روش کته یا هایپر کلابز:

یکی از روش‌های سریع پخت برنج که بدون خیساندن انجام می‌شود و وقت گیر نیز نیست، روش کته کردن است. این شیوه پخت را به عنوان پخت برنج با روغن می‌شناسند. برای پخت مراحل زیر را به کار بگیرید:

  • ابتدا مقداری از برنج را بشویید و سپس به آن آب اضافه کنید. مقدار آب بهتر است به حدی باشد که بر روی برنج به اندازه یک بند انگشت آب قرار بگیرد.
  • سپس نمک و روغن را به مقدار مورد نیاز اضافه کرده و ظرف را بر روی شعله زیاد گاز بگذارید.
  • زمانی که آب جذب برنج شد، برنج را از دور قابلمه و به شکل مخروط جمع کنید و پس از آن با دسته قاشق چند سوراخ در اطراف و مرکز مخروط برنج ایجاد نمایید.
  • حال دمکنی را بر روی برنج قرار دهید. دمکنی به جذب آب کمم کرده و از شفته شدن برنج جلوگیری خواهد کرد. برنج شما در بیست دقیقه حاضر خواهد شد.

چگونه مثل رستوران برنج بپزیم؟

پخت برنج به روش بخار پز:

پخارپز کردن یکی از معمولی ترین روش‌های پخت برنج است و با این روش می‌توان مقدار زیادی از برنج را در زمان کمی تهیه کرد.
برای پخت برنج به این روش ابتدا باید آن را آبکش کرد. در واقع در رستوران‌ها، همواره از قبل برنج را آبکش کرده و نگهداری می‌کنند. سپس به ازای تعداد سفارشات، برنج آبکش شده را به روش بخارپز آماده می‌کنند. دقت داشته باشید زمانی برنج کیفیت لازم را خواهد داشت که اصل بوده و باکیفیت باشد. برنج شمالی مسلما بهترین نتایج را پس از پخت در اختیار ما قرار خواهد داد. برای پخت برنج به روش بخارپز مراحل زیر را طی کنید:

  • در ابتدا دو قابلمه را از آب پر کنید و اجازه دهید تا به جوش بیایند. سپس در یکی از آن‌ها برنج را ریخته، کمی نمک زده و بجوشانید و در نهایت آبکش کنید. دقت کنید که در این مرحله نمک آن را اندازه بگیرید. در صورتی که احساس کردید برنج تان شور است، بر روی آن آب سرد بگیرید تا شوری آن از بین برود.
  • در گام بعدی آبکش را بر روی قابلمه‌ی دیگری که در حال جوشیدن است، قرار دهید و سپس درب آن را ببندید.
  • توجه داشته باشید که مقدار آب باید به حدی باشد که با آبکش برخورد نکند.
  • در این زمان بخار با شدت به برنج‌ها برخورد کرده و برنج شما در کمتر از پنج دقیقه آماده سرو خواهد بود.
  • نکته‌ی مهمی که باید به آن توجه کنید، این است که این برنج با روغن پخته نمی‌شود و ته‌دیگی هم ندارد. از این رو می‌توانید در زمان سرو آن، کره را هم در کنار بشقاب خود سرو کنید.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *