برنج

مثل حرفه ای ها برنج بخرید !

برنج هاشمی اصل

مدتی است برنج هایی با شکل بسیار موجه در بازار موجود است و کسانی که در خرید برنج آشنایی کافی در  تشخیص برنج ها ندارند را دچار سردرگمی و عموما خرید اشتباه می اندازد با برنج شمالی همراه باشید تا رازهای تشخیص برنج مرغوب را از نامرغوب تشخیص دهید .
حتی بعضی نمونه های خارجی عطر خوبی نیز دارند در واقع نوعی اسانس به ان اضافه کرده اند . و این برنجها کار تشخیص را کمی سخت تر کرده اند اما همه اینها طعم خوشایندی ندارند و لاستیکی هستند و مدتی بعد از پخت خشک میشوند . برای مثال برنج هاشمی بعد از پخت بسیار نرم میماند و به راحتی میتوان آن را گرم کرد و دوباره نوش جان کرد .

خرید برنج کهنه یا نو ؟

میتوان گفت بستگی به شما دارد ، بسیاری برنج کهنه را دوست دارند زیرا به علت خشک بودن برنج خیلی خوب ری میکند و پخت آن برای تازه کارها اسانتر است ، اما در عوض برنج تازه عطری دارد که برنج کهنه از آن بی بهره است .

کشت اول یا دوم ؟

کشت دوم بیشتر در استان مازندران انجام میشود و به اعتقاد بعضیا چون زمان رشد کش دوم بیشتر از کشت اول است ، همچنین آبیاری از طریق باران های پاییزی صورت میگیرد نسبت به کشت اول مغذی تر و پر عطر تر است . از انجا که در کشت دوم  میزان تولید پایین است ، قیمت برنج کشت دوم بالاتر است .

[ult_animation_block animation=”swing” animation_duration=”3″ animation_delay=”0″ animation_iteration_count=”1″]
برنج هاشمی اصل
[/ult_animation_block]

یکدست بودن برنج

گاهی اوقات برنج فروشان ناقلا برنج ها ی مرغوب و نامرغوب و یا چندین برنج متنوع را باهم مخلوط میکنند و به خریداران ناشی غالب میکنند . تشخیص این نوع برنج تقریبا کار اسانی است ! یک مشت برنج را از اواسط کیسه برنج نه سر برنج ! بردارید و در کف دست خودتان خوب دقیق شوید که تقریبا همه انها باید یک رنگ و یک اندازه باشند .

روش دیگری ک ناقلاهای بازار انجام میدهند روش عجیب غریبی است ! یک لوله بزرگ داخل کیسه میگذارندا و اطراف ان را با برنج خوب پر میکنند درون آن را با برنج نامرغوب … و لوله را میکشند  برنج نامرغوب در میان برنج مرغوب گیر میکند و بالای آن را نیز با برنج مرغوب پر میکنند ! … مراقب باشید در هنگام خرید برنج چنین رکبی از شیادان نخورید !

. بنابراین همیشه دست خود را تا جایی که میتوانید داخل کیسه کنید اینگونه از یکدست بودن برنج در تمام کیسه مطمین خواهید شد.

تشخیص برنج پلاستیکی  

چند دانه برنج را بسوزانید ! برنجی که بسوزد نشاندهنده ی پلاستیکی بودن آن است ! مقداری برنج را درون یک ظرف آب بریزید اگر برنج به سطح آب آمد آن برنج پلاستیکی است ! برنج را بکوبید ! اگر تبدیل به آرد شد برنج اصیل ایرانی است و اگر خرد نشد و هسته زرد رنگی داشت باز هم برنج پلاستیکی است و آخرین روش برای تشخیص برنج اصیل ایرانی از نوع پلاستیکی آن : مقداری برنج را درون یک ظرف در مجاورت خورشید قرار دهید اگر برنج کپک زد برنج طبیعی است و اگر نه برنج پلاستیکی است!

نمونه بگیرید !

بهترین راه خرید برنج موفقیت آمیز ، تشخیص برنج پختن  آن است برنج اصیل ایرانی مثل برنج هاشمی پخت بسیار خوبی دارند ، بسیار خوش طعم و خوشبو است همچنین بعد از پخت خیلی نرم باقی میماند این مشخصه هاییی است که میتوانید برنجهای اصیل ایرانی را از نوع خارجی و همچنین تقلبی آن تشخیص دهید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *